زيرآب زني

اي بابا . زيرآب زني ديده بوديم ، اما اينكه دانش آموز زيرآب معلم رو پيش اولياء بزنه ديگه نوبره .

سر كلاس در موضوع امنيت اطلاعات بحث انتقال پول به حساب اشتباهي مطرح شده و دارم از مردونگي بعضيا ميگم كه پولي رو كه پيدا ميكنن پس ميدن به صاحابش . دانش آموز ميگه «اونكه پول پس ميده خره» ميگم اون پول حرومه ، ميگه «به حضرت ابوالفضل حلاله» ، گفتم «پس حتما حضرت ابوالفضلم خر بوده كه رفته دم فرات آب نخورده ديگه» حالا رفته به اولياء گفته «فلاني سر كلاس به حضرت ابوالفضل فحش داده» . آخه فلان فلان شده من به حضرت ابوالفضل فحش ندادم كه به تو  فحش دادم كه با اون قد و هيكل نميفهمي دين چيه و حروم و حلال كدومه.

يه استادي مي گفت اگر حرفي ميزني بايد بتوني بنويسي ، نوشتم تا بگم من به علمدار كربلا ذره اي بي احترامي نكردم و نمي كنم ، اون پدر و مادري كه حروم و حلال خدا رو ياد بچه ندادن برم فكر نسلشون رو بكنن .


پ ن: ربط موضوع در محق بودن افراد به چيزي هست كه در دست دارن . همون طور كه كودكان تشنه ي كربلا محق در آب نوشيدن بودن و حضرت عباس عليه السلام نوشيدن رو بر خود روا نديد ، صاحب مال هم محق در داشتن مالش هست و كسي كه اون رو پيدا كرده روا نيست ازش استفاده كنه .

پ ن 2: امروز اوليا اون بچه اومده بود براي بررسي وضعيت انضباطي فرزندش. آدم محترم و قابل احترامي بود . به جهت عدم بي احترامي مطلب رو كمي تغيير دادم.

دينداري و اظهار

چند وقت پيش با بزرگي صحبت مي كردم ،‌ بلاگم رو به ايشون معرفي كرده بودم و ايشون هم رهنمود هايي رو برام داشتن . راستش بسيار صحبت ها سازنده بود اما يكي از مباحث در عين صحت جاي كمي بررسي داره .
از جمله مسائلي كه در بين مذهبيون و به قول بعضي ها افراد ارزشي مطرح هست اينكه «مستقيم اعلام نكنيد طرز تفكرتون چيه . بدون اشاره به عقايد پيش بريد تا بتونيد تاثير گذار باشيد» . خوب يه كم روي اين موضوع بحث دارم .

سعي مي كنم در جملات كوتاه بيان كنم :
- آيا سيره پيامبر و امامان معصوم (عليهم السلام) هم همينطور بوده ؟ يعني آنها صراحتا عقيده ي خودشان رو بيان نمي كردند ؟ آيا در تاريخ 250 ساله اول اسلام نداريم كساني را كه به خاطر صراحت لهجه و بيان تاثير گذار بودند؟
- آيا در عصري كه دين و دينداران در حال مهجور شدن هستند وظيفه ما عمل به سيره عبداله ابن جعفر است يا امام حسين (عليه السلام) ؟
- آيا وقتي حضرت آقا مي فرمايند حتي براي ريا در پارك ها و ميدان ها نماز بخوانيد تا شعائر دين حفظ شود نمي توان برداشت كرد كه دين نياز به اظهار دارد ؟
- آيا وقتي كفر با تمام قد در وسط ميدان ايستاده ، مظاهر زشت و كريهش را بي پروا در بين جوان ها رايج ميكنه بايد ما آرام و بدون ديده شدن گام برداريم ؟ مگر نه اينكه هر روز بر تعداد شيطان پرستها ، همجنس باز ها ، فواحش ، بي نماز ها و ... افزوده مي شود ؟
- آيا اينكه مردم مسلمان از ترس تخطئه نشدن عقايد خود را مخفي مي كنند دليل آن نيست كه دشمن طمع كرده و آن آشوب سال 88 را بپا كرد ؟ چرا هنوز نمي توانيم بعد از 3 و اندي اثبات كنيم كه حق با كه و نا حق كه بوده است ؟
- آيا اگر پدران و مادران ما در گوشه اي به ايجاد بلاگ هاي همه پسند رو مي آورندن انقلاب اسلامي با آن عرض و طول ايجاد مي شد ؟
- در اين ميان تاثير حركت علني امام راحل قوي تر بود يا حركت زيرپوستي برخي علماي ديگر ؟
- مگر نه اينكه ما مدعي كشور اسلامي و شيعي هستيم اما مظاهر بي عفتي و بي حيايي در شهرهاي بزرگمان چشم هر بيننده اي را متوجه خود مي كند ؟
- مگر نه اينكه دينداران ما در خانه ها هستند اما خانه حريم شخصي است و حتي شرابخواري در آن حد ندارد ؟

در آخر عرض كنم همانقدر كه گناهان علني در جامعه داراي حدود سنگين هستن ، نمايش شعائر دين با صراحت در اين زمان واجب شرعي هست . سالها بدون بيان صريح عقيده پيش رفتيم اما امروز جاي اين حرفها نيست ، امروز امام زمان (عج الله تعالي فرجه الشريف)‌ و مقام ولايت نياز به كساني دارند كه با حضور تاثير گذار و صريح اعلام كنن اين دشمن نيست كه بيشمار است ، اين ديداران هستند كه بيشمارند .